Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 05.08.2025, 13:31

Сайт Стахорщинської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Предмети філологічного циклу [5]
Предмети художньо-естетичного циклу [2]
Предмети математично-природничого циклу [14]
Технології [3]
Початкові класи [3]
Мої файли [6]
Виховна та позакласна робота [8]
Block title
Block title
Block title

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків » Початкові класи

Урок №21 Царина музики та руху
[ Викачати з сервера (18.3 Kb) ] 21.02.2014, 10:59

Тема: Царина музики та руху.

Мета: дати учням загальне уявлення про балет, поглибити знання про тан­цювальну музику, формувати вміння сприймати музику як виражаль­не мистецтво, вчити порівнювати, спостерігати, аналізувати, розвивати ритмічний слух, виховувати інтерес до музики.

Обладнання: малюнки Попелюшки, принца, малюнки про балет і вальс, му­зичний матеріал: С. Прокоф’єв «Вальс із балету "Попелюшка”», україн­ська народна пісня «Корольок».

Хід уроку

I.    Організаційний момент. Музичне вітання.

Прийшла знов музика до нас, у казку кличе перший клас.

II.    Актуалізація опорних знань.

  Діти, чи любите ви казки?

    Сьогодні нас кличе у гості героїня однієї чудової казки. Здогадайтесь, хто це?

...Все одразу затихло. Скрипки замовкли. І музиканти, і гості мимоволі за­дивилися на невідому красуню, яка приїхала на бал пізніше за всіх.

Принц посадив свою гостю на найпочесніше місце і, тільки-но заграла музика, підійшов до неї і запросив до танцю. Вона танцювала так легко і плавно, що усі замилувалися дівчиною ще більше.

...Вона забула про все на світі, навіть про те, що має вчасно повернутися до­дому... (Попелюшка)

III.    Вивчення нового матеріалу.

1.    Бесіда.

  Сьогодні героїня казки французького письменника Шарля Перро — По­пелюшка запрошує вас на святковий бал.

   А що роблять принци і принцеси на балу?

   Який танець вони виконують?

Тож пориньмо у світ прекрасної музики, яку створив композитор Сергій Прокоф’єв — вальс з балету «Попелюшка».

  А що таке балет? Що ви можете про нього розповісти?

Балет — це музична вистава, де всі персонажі танцюють. Балет (з фран­цузької — танець) — вид театрального мистецтва, основою якого є танець. Постановник балетної вистави — балетмейстер. Артисти не розмовляють, а за допомогою рухів, жестів, пантоміми виражають думки, почуття.

2.    Робота в зошиті (с. 40).

Запишіть у кружечки перші букви назв музичних інструментів.

Складіть слово та покажіть стрілочкою, що воно означає.

БАЛЕТ

IV.    Слухання музики (С. Прокоф’єв «Вальс з балету "Попелюшка”»).

1.    Бесіда.

   Послухайте музику. Уявіть казковий бал.

   Чим переривається вальс?

Добра фея допомогла дівчині потрапити на бал. І Попелюшка закружляла у чарівному вальсі. Навіть забула, що треба вчасно повертатися додому.

І раптом — дванадцять ударів невблаганного годинника...

2.    Повторне слухання музики.

   Відбийте олівцем або кінчиком пальця 12 ударів, що звучать у музиці.

3.    Робота в зошиті (с. 40).

   Підкресліть ім’я та прізвище автора балету «Попелюшка».

   Пригадайте, який танець виконувала Попелюшка на балу.

   Підпишіть назви танців. Наспівайте мелодію вальсу та розфарбуйте та­бличку, яка їй відповідає.

4.     Бесіда про танець — вальс. Розучування вірша — поспівки.

Вальс — найпопулярніший у світі танець. Його мелодійна музика ніби кружляє:

 

 

 

раз-два-три,           раз-два-три

Раз-два-три, раз-два-три,

раз-два-три, раз — кличе, кружляє,

захоплює нас.

Раз-два-три, раз-два-три,

раз-два-три, раз —

ніжний, чарівний,

задумливий вальс.

5.    Ритмічні вправи.

     Щоб відчути та усвідомити метричний «крок» вальсу* відбийте пульс вірша долонями:

 першу долю (раз) — лівою рукою,

 наступні (два-три) — правою рукою.

 у фізкультхвилинка.

 (Діти кружляють у ритмі вальсу).

VI. Розучування української пісні «Корольок».

 — Танець і пісня ідуть поруч. Український народ створив багато пісень, під

 які можна виконувати танцювальні рухи. Сьогодні ми ознайомимось з україн-

 ською народною піснею «Корольок».

1. Виконання вчителем.

   Хто такий корольок?

   Яким ви його уявили?

_ Який характер пісні? Як слід її виконувати?

 з яким настроєм слід співати цю пісню?

 2. Розучування пісні з танцювальними рухами.

(Корольок поважно ходить під музику, «береться у боки», низенько вклоня­ється).

3.    Виконання пісні парами, рядами.

VII. Підсумок уроку.

   Про що нове дізналися на уроці?

   Чого навчилися?

Збіг наш урок, як коротка мить.

Дуже швидко в роботі час біжить.

І попрацювали ми не марно.

Бо багато знань отримали — це гарно!

Категорія: Початкові класи | Додав: Таня
Переглядів: 3637 | Завантажень: 180 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2025
Створити безкоштовний сайт на uCoz